Pazartesi, Kasım 4

En beğenilen ikinci el otomobil belli oldu… 8 aydır liderliğini sürdürüyor

Oluşturulma tarihi: 31 Ekim 2024 17:00

Online ikinci el otomobil pazarında Volkswagen son 8 aydır yılın favori markası olmayı sürdürürken, onu Fiat ve Renault takip ediyor. Fiat Egea, tercih edilen binek otomobillerde, Fiat Doblo ise hafif ticari araçlarda liderliğini sürdürdü.

class = “medyanet-inline-adv”>

Eylül ayında Türkiye online ikinci el pazarında Volkswagen en çok tercih edilen marka olmayı sürdürürken, model bazında binek otomobilde Egea, hafif ticari araçlarda ise Doblo en çok tercih edilen marka oldu.

Muhabir AA’nın Indicata’nın ikinci el online pazar raporundan derlemesine göre, geçen ay online mecralarda 357 bin 56 firmanın ilanı yayınlandı. İlan sayısında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6, ağustos ayına göre ise yüzde 1 azalma görüldü.

Eylül ayında yayınlanan ilanların %49’u ile 173.678 araç satıldı. Ağustos ayına göre satış hacimlerinde yüzde 4’lük bir düşüş gözlenirken, Eylül 2023’e göre yüzde 23’lük bir artış dikkat çekiyor.

VOLKSWAGEN OCAK HARİÇ SON 8 AYDA LİDER

Geçtiğimiz ay online ikinci el pazarında en çok tercih edilen otomotiv markası (binek otomobil ve hafif ticari araç) 22 bin 241 satışla Volkswagen oldu. Volkswagen, Ocak ayı hariç son 8 aydır yılın favori markası olmayı sürdürdü.

class = “medyanet-inline-adv”>

Bunu 20 bin 674 satışla Renault, 19 bin 749 satışla Fiat takip ediyor.

Satışlarda Ford 15 bin 497 satışla dördüncü, BMW ise 10 bin 374 satışla beşinci sırada yer aldı. Opel 9 bin 831 satışla ilk 10’da yer alırken, Mercedes-Benz 9 bin 226, Peugeot 8 bin 729, Hyundai 7 bin 831 satışla ilk 10’da yer aldı. 812 ve Toyota 6 bin 458 satışla.

Geçtiğimiz ay ikinci el hafif ticari ve binek araç pazarında internet üzerinden satılan 173.678 aracın yüzde 75’ini bu 10 marka oluşturdu.

TUR İÇİN EGEA TERCİH EDİLDİ

İnternet ikinci el otomobil pazarında geçen ay 144 bin 134 adet satış gerçekleşti.

Fiat Egea, Eylül ayında 7 bin 371 adetle yine en çok tercih edilen otomobil modeli oldu. Fiat Egea böylece yılbaşından bu yana en çok tercih edilen otomobiller arasındaki liderliğini korumaya devam ediyor.

Satışlarda Egea’yı 6 bin 629 satışla Clio, 6 bin 339 satışla Passat, 6 bin 193 satışla Megane, 4 bin 209 satışla Corolla, 4 bin 38 satışla Focus ve 3 bin 712 satışla Astra takip etti. Geçen ay BMW 3 Serisi 3.467 satışla ilk 10 model arasında yer alırken, BMW 5 Serisi 3.393 satışla ve Polo ise 3.180 satışla yer aldı.

Bu 10 model toplam binek araç satışlarının %34’ünü oluşturdu.

DOBLO HAFİF TİCARİ SANAYİDE ÖNE ÇIKIYOR

class = “medyanet-inline-adv”>

Geçtiğimiz ay online pazarda 29 bin 544 hafif ticari araç satıldı.

Eylül ayında Doblo 3.984 adetle yine en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu.

İkinci sırada 3.891 satışla Ford Tourneo Courier yer alırken, üçüncü sırada 3.511 satışla Fiat Fiorino yer aldı.

Bu modelleri 1801 ile VW Caddy, 1658 ile Ford Transit, 1619 ile VW Transporter, 1294 ile Renault Kangoo, 1153 ile Ford Transit, 1053 ile Citroen Berlingo ve 941 ile Peugeot Partner takip etti.

En çok satan 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının %71’ini temsil ediyor.

HER GÜN 450 BİNİN ÜZERİNDE KULLANILAN ARAÇ VERİLERİ ANALİZ EDİLİYOR

Makine öğrenimi, yapay zeka ve büyük verinin birleşiminden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye online ikinci el araç pazarını tarayarak günlük 450 binin üzerinde ikinci el araç verisini analiz ediyor.

class = “medyanet-inline-adv”>

Raporda yer alan satış verileri, online pazarda ikinci el araç ticareti yapan 40 bini aşkın kurum ve kuruluşun ilanlarına dayanıyor. Bunlar arasında sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi ilan sitelerinin yanı sıra Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi ikinci el iş siteleri gibi kurum ve platformlar da yer alıyor.

Veriler bireysel araçlara yönelik reklamları içermemektedir. Online platformda ikinci el araç ticareti ile uğraşan kurumlar, satışa sundukları araçların ilanlarını iki nedenden dolayı geri çekerler. Bunlardan ilki, değişen piyasa koşullarına göre aracın fiyatının revize edilmesi ve ilanın yeniden yayınlanmasıdır. Indicata ayrıca söz konusu reklamların tekrar ne zaman yayınlanacağını da takip ediyor. İkinci neden ise satışlardır. Firma aracı sattığı için ilanı geri çekiyor. İlandan tamamen kaldırılan araçlar “satılık” kabul edilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: Antalya Haber