İTO, Üyeleri İçin 2026’da Yapay Zeka Destekli Chatbot’u Tanıtacak

İstanbul Ticaret Odası’ndan Yapay Zeka Adımları

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Oda’nın 2025 Faaliyet Raporu ve 2026 İş Programı ile Bütçesi’nin görüşüldüğü Olağanüstü Meclis Toplantısı’nda önemli açıklamalarda bulundu. Avdagiç, üyelerin ihtiyaçlarına daha hızlı yanıt vermek ve hizmet kalitesini artırmak için yapay zeka teknolojilerinden yararlanacaklarını belirtti.

Dijital Dönüşüm Stratejisi

Avdagiç, 2026 yılında üye hizmetlerini daha nitelikli hale getirmek amacıyla iş süreçlerine yapay zeka destekli çözümler entegre edeceklerini ifade etti. Bu kapsamda, Ticaret Sicili ve MERSİS Destek Formu’na ek olarak, temel sorulara yanıt veren bir chatbot geliştireceklerini duyurdu. Bu yenilik, zaman kaybını önlemeyi ve üye memnuniyetini artırmayı hedefliyor.

DİJİTO Projesi ve Dijitalleşme

HAVELSAN ile işbirliği içinde yürütülen DİJİTO Projesi’nin FAZ-1 ve FAZ-2 modüllerinin başarıyla devreye alındığını hatırlatan Avdagiç, Oda’nın 20 müdürlüğünde yürütülen süreçlerin tamamen dijitalleştirildiğini açıkladı. “Tüm iş süreçlerini tek bir veri tabanında topladık ve büyük veri altyapısı oluşturduk,” dedi.

  • Yapay zeka ve otomasyon
  • Siber güvenlik önlemleri
  • Veri odaklı karar mekanizmaları

Avdagiç, dijitalleşmenin getirdiği siber güvenlik risklerine karşı en üst düzey önlemlerin alındığını vurgulayarak, 2026 hedefleri arasında sürdürülebilirlik ve yeşil IT konularının yer aldığını belirtti. Ayrıca, 2025 yılı itibarıyla meslek liselerine yaptıkları hamilik projesinde önemli ilerlemeler kaydettiklerini ifade etti.

Son olarak, ticari diplomasi çalışmaları çerçevesinde uluslararası ilişkilerde yapılan B2G görüşmelerinin verimli geçtiğini dile getiren Avdagiç, bu projelerin devam edeceğini belirtti. Detaylı bilgi için istanbulhaber.web.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir